- Fungerar tjänsten på alla webbsidor?
Ja. Både på statiska och dynamiska sidor
.
- Gör tjänsten vår webbplats långsammare?
Nej
.
- Fungerar tjänsten med brandväggar?
Ja
.
- Hur många sidor kan vi spåra på vår webbplats?
Ni kan spåra valfritt antal sidor. Desto fler sidor ni spårar desto bättre uppfattning får ni om hur besökarna rör sig mellan era sidor och produkter
.
- Kan vi lägga in bevakningar på företag vi finner intressanta?
Ja. Det finns en funktion för att enkelt bevaka vissa företag
.
- Blir tjänsten lurad av cachade sidor när besökaren ”backar”?
Nej. Tjänsten sparar information om vilka sidor som besöks och hur många gånger
.
- Vi använder Google Analytics, varför skall vi då ha er tjänst?
Google Analytics och vår tjänst ger er helt olika information. Google Analytics är ett statistikverktyg som ger teknisk information och underlag om generella beteenden på er webbplats. Ett nyttigt verktyg för optimering av tekniken på webbplatsen. Skillnaden mellan Google Analytics och vår tjänst är att medan Google Analytics är ett tekniskt verktyg så arbetar vår tjänst med att ge er information om vem som besöker er och vadman är intresserad av. Det är information som Google Analytics inte ger er. Ett av syftena med er webbplats är naturligtvis att den skall ge er fler affärer, och för att få det behöver ni veta vem kunden är. Det berättar vårt tjänst för er
.
- En komplicerad tjänst som vår kan man inte sälja på nätet?
Även en kund som söker information om en komplex tjänst eller produkt gör det via internet. Och säljer ni en mer komplex produkt är det viktigt att ha en kontakt med kunden för att informera om produkten och hitta möjligheten till en affär. Sanningen är att ju mer komplex en produkten eller tjänsten är, desto högre är ofta värdet av en kundkontakt och desto viktigare är det att hitta kunden och inleda en relation. Det hjälper vi er med!
.
- Vår webbplats är inte bra, skall vi vänta med eran tjänst?
Nej ni skall använda tjänsten redan nu! Har man en webbplats som man inte är nöjd med är det ännu viktigare att fånga upp det mindre antal kundbesök som webbplatsen trots allt ger. En kund är väl lika värdefull ändå? Och funderar ni på att bygga om webbplatsen så ger vår tjänst er intressant information om hur era kunder rör sig mellan olika produkter och vad som intresserar mest. Detta är mycket intressant information som hjälper er att förstå hur ni bör lägga upp er nya webbplats. Vad ni bör satsa på och vad som ev. kan plockas bort. Vår tjänst kan naturligtvis enkelt flyttas över till den nya webbplatsen när den är klar
.
- Behöver vi tjänsten, vi har så lite trafik på vår webbplats?
Det är vanligt att man fokuserar för mycket på antalet besök. Visst är det viktigt att ha många besök, men det viktigaste är att ha rätt besökare och att ta rätt kontakter. Beroende på bransch varierar antalet besök kraftigt och är ni verksamma i en bransch med få kunder är en identifierad ny affärsmöjlighet mycket viktig. Även besök av en befintlig kund är viktigt att se för att förstå vad som är på gång och att det är dags att ta en förnyad kontakt. Frågan är vad en kund är värd för er?
.
- Varför får vi så få kundbesök i våra rapporter?
I så fall har er webbplats inte en bra ranking på sökmotorerna. Det är mycket vanligt att man lagt mycket energi och pengar på utvecklandet av en bra webbplats men därefter inte optimerat den så att den hittas av sökmotorerna på ett enkelt sätt. Eller så hittas den av sökmotorerna men hamnar långt ner i rankingen. Det som behöver göras är en sk sökmotoroptimering. Det innebär i korthet att man går igenom er webbplats och gör de förändringar som behövs för att den skall bli väl synlig för sökmotorerna.
.
- I rapporten ser vi bara kundbesök på en del av våra sidor. Vad beror det på?
Se ovan. Över tid är det vanligt att man te.x. bygger på en webbplats med nya produkter osv men ofta missar man just sökoptimeringsarbetet.
Tjänsten är ett mycket bra verktyg för att få en god överblick om vad som fungerar och vad som inte fungerar på er webbplats.
.
- ”Om Volvo besöker vår webbplats, vem skall jag då kontakta?”
Med tjänsten får ni information om vilket företag som besökt er webbplats, men inte vilken person.
Tjänsten visar vilket företag som har ett behov av era produkter eller tjänster. Och som vid all försäljning är det rätt beslutsfattare hos kunden som ni ska kontakta! Och de allra flesta företag är inte större än att ni genom ett enkelt samtal till kundens växel kan avgöra vem ni skall kontakta.
Vår tjänst gör det enkelt att lyfta telefonen och hitta rätt!
.
- ”Vi har redan koll på alla kunder!”
Ni har inte koll på alla kunder. Ni har ev. koll på alla kunder som ni känner till. Det är en avsevärd skillnad.
Om ni är lönsamma i dag, blir ju varje ny kund en förstärkning av resultatet på sista raden. Vår tjänst gör dessutom att ni direkt ser när en befintlig kund har intresse av era produkter igen. Ni kan omgående kontakta kunden och på så sätt förhindra att dom kontaktar era konkurrenter. Att behålla en befintlig kund är alltid mycket lönsamt. Med vår tjänst säljer ni mer till era redan befintliga kunder!
.
- Fungerar verkligen er tjänst så bra som det verkar?
Ja. Vår tjänst är så bra som den verkar och ger verkligen fler affärer. Det är en beprövad lösning som använts framgångsrikt under många år. Stor vikt har lagts vid att göra ett system som passar alla företag oavsett storlek men som ändå är så enkelt att alla kan använda det oavsett tidigare datorvana. En mailadress och en webbläsare är allt som behövs. Vår tjänst fungerar!
.
- Andra frågor om vår tjänst?
Maila oss gärna så hjälper vi till att besvara era frågor!